Politica de returnare

1. Reguli generale

a. Daca produsul este incomplet sau este neconform, este necesara semnalarea acestui aspect in maxim 48 de ore de la primirea comenzii. Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare.

b. Consumatorul are dreptul sa renunte la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv in termen de 14 zile calendaristice.

2. Renuntarea la cumparare

a. In cazul comenzilor speciale (produse care nu fac parte din stocul curent si trebuiesc aduse special pe comanda), consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fapt ce va genera o taxa de penalizare in cuantum de 15% din valoarea comenzii.

b. In cazul produselor existente in stoc, consumatorul are dreptul sa renunte la cumparare fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termenul de 14 zile de la receptie.

3. Legislatie: OUG 34/2014

a. Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

b. Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

c. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.

d. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

e. Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:

  • Licente software);
  • Consumabile (acumulatori etc);
  • Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (produse de ingrijire/ igiena personala, casti, slip);
  • Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
  • Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu prestat catre consumator);
  • Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice din fabrica in primele 48 de ore de la receptionarea produsului);
  • Becuri, lanterne, prelungitoare, baterii, acumulatorii si incarcatoarele doar daca sunt sigilate.
  • Produsele care nu mai au ambalajul original complet in care au fost livrate nu se mai pot returna. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
  • Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).
  • Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
  • Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.

4. Exercitarea dreptului

a. Consumatorul informeaza SC Marine Explorers S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea formularului de retur sau e-mail. 

5. Obligatiile  SC Marine Explorers S.R.L.

a. Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazurile: produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site, produs nefunctional, produs livrat gresit (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face prin transfer bancar in contul specificat de consumator.

b. Indeplinirea obligatiei de rambursare se face in termen de 14 zile lucratoare de la receptionarea produselor. Se considera receptionate produsele care, dupa ce au fost primite de la curier, au fost analizate de un specialist al SC Marine Explorers S.R.L. pentru stabilirea, daca este cazul, taxelor si cuantumului diminuarii valorii.

6. Obligatiile consumatorului

a. Formularul de retur sau informatiile din cererea pe email trebuie sa fie complete si sa includa contul bancar. In caz contrar termenul de rambursare va curge din momentul transmiterii acestuia catre SC Marine Explorers S.R.L.

b. Produsele trebuie expediate catre SC Marine Explorers S.R.L. in maxim 14 zile de la receptia lor.

c. Consumatorul suporta costurile de returnare.

d. Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.

e. Daca au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel si se opteaza pentru returnare integrala, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse trebuie sa fie sigilate.

f. Daca produsele au fost insotite de eventuale cadouri, trebuie returnate si cadourile.

7. Expedierea se face prin curierul URGENT-CARGUS.

8. Mentiuni 

a. Produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor duce la refuzarea returului.

b. Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate.

c. Taxele sunt cuprinse intre 10 si 50% din valoarea initiala a produsului.

d. Procentul de diminuare al valorii produsului poate fi cuprins intre 5 si 100% din valoarea initiala a produsului.

e. Cuantumul taxei administrative si a diminuarii valorii vor fi comunicate consumatorului in maximum 5 zile de la primirea produselor.

Pentru informatii suplimentare privind returnarea produselor ne puteti contacta la telefon 0723.186.444 in timpul orelor de program sau ne puteti scrie la adresa office@dive-shop.ro.


Va multumim !